ajakirja Toetavad

Mandala tants ühendab naiselikkusega

Mandala

Tants ei hoia vormis mitte ainult keha, vaid värskendab ka emotsionaalselt. Uurisime, mis on mandala tants ning mida see püha ja iidne aeglases rütmis kulgev tants naisele pakub? Kogemusi jagab holistilise teraapia ja kraniosakraalteraapia terapeut, naiste väe kursusi ja mandala tantsu trenne korraldav Merliis Sulg.

Mandala tants on imeline liikuvmeditatsioon – maagiline naiste tants. See ülinaiselik ja kohalolu tekitav tants ühendab naise sisemise ja välise keha ning harmoniseerib energiad vasaku ja parema kehapoole vahel. Tants aitab luua kontakti naiseliku väe, sisemise rahu ja tasakaaluga. Mandala tants koosneb geomeetrilistest kujunditest ehk mandala’test, mida oma kehaga joonistatakse.

Mandala
Merliis Sulg

Kuidas mandala tants sündis?

Mandala tants on sündinud imelise tantsujumalanna Maya mandala-kanalduse kaudu. Tantsides ja usaldades oma keha liikumist hakkas tema keha ühel hetkel tegema kaheksaid, lõpmatuse märke ja ringe. Lubades sellel kõigel juhtuda, meenus talle see iidne tants, mida naised juba aastasadu varem olid templites ja pühakohtades tantsinud.

Miks naised templites tantsisid?

Mandala tants on üks iidsetest templitantsudest. Templitantsud olid sajandeid tagasi kujunenud pühad tantsud, mida naised tantsisid, et kehastada püha naiselikkust. Nad pühendasid oma elud tantsule ja distsipliinile, et tõsta inimkonda templitantsu imelise väe kaudu ning kasvatada tervendavaid võimeid, peeneid väljendusi, intuitiivseid teadmisi ja oma õrna tugevust.

Mida mandala tantsus kasutatavad geomeetrilised mustrid tähendavad ja mida need naisele pakuvad? Miks mandala tantsu tantsitakse aeglaste voogavate liigutustega ja kas usjatel liigutustel on mingi sümboolne tähendus?

Mandala tantsus kasutatavad mustrid ehk mandala’d sümboliseerivad energia lõppematut ja ühendatud liikumist. Sellise ühendatud liikumisega toome teadlikkust oma hirmudest, mis blokeerivad meid emotsionaalselt, hingeliselt, vaimselt või füüsiliselt. See on keha ja hinge tervenemise protsess, mis aitab kõiki valusaid mälestusi mõista ja sügaval tasandil tervendada. Mandala’d, mida kehaga teeme, aitavad mitmetasandiliselt meie kehas energiaid joondada. Tants on aegalase tempoga, sest nii saame oma kehasse tuua rohkem tervendavat kohalolu ja teadlikkust, mida meil argipäeva kiirustamise juures keha jaoks piisavalt ei jagu. Selline ussilaadne liikumine on väga tervistav selgroole, aitab seal kõik vedelikud taas paremini liikuma saada ja vabastab meid jäätunud hoiakust oma kehas. Samuti on sellel liikumisel ka ekstaatilist seisundit tekitav mõju.

Mandala

Kas mandala tantsus on kindel ülesehitus ja kas need liigutused avavad tšakraid?

Mandala tants koosneb kahekasatest ja ringidest, mis läbivad kõiki keha seitset energiakeskust ehk tšakrat, avades neis energia liikumise ja vabastades blokeeringud. Need mustrid ehk mandala’d algavad alati juurtšakrast (vaagna piirkonnast) ja liiguvad üles kroontšakrani (pealaele). Nii käime alati terve keha läbi, tasakaalustades mandala’te ja geomeetriaga kogu oma keha energiat ja hormoonsüsteemi. Selle protsessiga me ühendame endas maa ja taeva energia. Olles selles ühenduses, manifesteerime kõike, mis on vajalik selleks, et terveneda ja luua oma elus tasakaalu.

Mida see tants naisele annab? Millised on viljad?

Mandala tants on maagiline viis oma naiseliku ja sügavama poolega ühendust saada. Tantsu kaudu tekib justkui sügava rahu seisund ja meel jääb vaikseks. Juba mõne korra mandala tantsuga on naised avastanud, et nende keha muutub palju voolavamaks ja graatsilisemaks, nii mõnigi tantsijanna on vabanenud seljavaludest või pingetest.

Regulaarsemalt mandala tantsuga tegeldes kandub sügavam rahu ja tasakaal ka igapäevaellu. Tänu mandala tantsule olen mina näiteks kogenud suuremat kohalolekut oma elus, nautinud elu sügavamalt ja avastanud, et see, mis varem ärritas, ei ärrita enam.

Samuti mõjub mandala tants hästi ka naise kehale, sest tööd teeme siin põhiliselt sisemiste lihastega, mille treenimine on naisetele eriti oluline. Koormust saavad ka kere-, kõhu- ja tuharalihased, nii et ka väliselt mõjub tants justkui maagilist sära lisavalt.

Ka sügav teadlik hingamine aktiveerib immuunsüsteemi, stimuleerib vereringet ja aitab kehal noorena püsida.

Tekst: Agnes Laine

Fotod: Meeli Laidvee

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*