Massaažiseadmed aitavad lõõgastuda

Massaažiseadmed

Tehnoloogia areneb igas vallas ja pakub erinevaid võimalusi elu mugavamaks muuta, sealhulgas saab tänu tehnoloogiale paremini hoolitseda ka oma tervise eest. Üks võimalus seda teha, on kasutada massaažitooli või muid massaažiseadmeid.

Et massaaž on tervisele hea, selles ei kahtle keegi – see aitab ennetada erinevaid probleeme, vabastab pingetest ning aitab lõõgastuda ja puhata. Ei tohiks unustada, et just viimaseks peab kiirest elutempost hoolimata iga päev võimaluse leidma. „Me ei ole igiliikurid ja et pinged ei kuhjuks, vajame võrdselt tööle ka puhkust – tähtsad on nii vaimne heaolu, toitumine kui ka luustiku ja lihaste tervis ning pidevalt tuleks jälgida nende tasakaalu. Lisaks tohutule töövõimele vajame oskust ka teadlikult puhata,” toob massöör ja Tervise töökoja asutaja Anu Vihula välja selle, miks lõõgastust vajame. Just massaaž on selleks väga hea valik.

Massaaž

„Massaaž ja puudutused mõjuvad lõõgastavalt ja rahustavalt kahel põhjusel. Üks põhjus on füsioloogiline, teine psühholoogiline,” ütleb Anu Vihula ja lisab, et massaaže on väga palju erinevaid, massaažiliigist ja massööri valitud massaaživõtetest sõltub, mis inimese enesetunde ja tema lihastega seansi käigus toimub. “Massaažis enamasti meel rahuneb, lihased lõõgastuvad ja muutuvad elastsemaks, puudutusest hakkavad tööle heaoluretseptorid, mis vallandavad ajus õnne ja rahulolu tunde,” kirjeldab ta.

Järjepidevus toob kasu

Alati aga ei ole võimalust või aega massööri juurde minna ja siis on hea alternatiiv tehnoloogilised seadmed, millega massaaži teha. Mitmekülgseimaid võimalusi selleks pakub massaažitool. Hea massaažitool on multifunktsionaalne, sellel on hulgaliselt programme nii kogu keha kui ka mõne kindla kehapiirkonna massaažiks – kaelast jalataldadeni välja.

Kõige rohkem kasu on kahtlemata siis, kui kasutada massaažitooli järjepidevalt, ja kuna tooli on soovituslik kasutada 20-minutiliste seanssidena, siis selle aja oma tervise heaks peaks leidma ka kõige kiirema elutempo juures.

Massaažitool

Palju võimalusi

Selleks, et valida endale sobiv massaažitool, on soovitatav eri toole katsetada, sest tool peab olema kasutaja jaoks mugav ja pakkuma just talle sobivaid funktsioone. Tooli valides peaks tähelepanu pöörama ka sellele, kui palju energiat see tarbib ja millised on selle funktsioonid – lisaks erinevatele massaažiprogrammidele on olemas ka toole, mis soojendavad, on toole, mida saab ühendada audioseadmetega jm.

Näiteks massaažitoolil Beurer MC5000 on kolm programmi (lõõgastus, värskendus, ravi), mis keskenduvad eri piirkondade massaažile. Seadmel on õhksurvemassaaž istmiku, sääremarja ja jalgade piirkonna masseerimiseks. Samuti saab valida eraldi jalataldade massaaži, mis sobib ideaalselt siis, kui oled pidanud päev otsa pikalt jalgadel liikuma. Kogu massaažitooli programmi on võimalik seadistada individuaalselt, nii saab näiteks iga pereliige valida just endale sobiva lahenduse.

Massaažiliikidest saab valida Shiatsu, koputamise, sõtkumise või rullumise vahel. Toolil on olemas automaatne keha skaneerimise funktsioon, ja massaaži intensiivsust saab reguleerida vastavalt eelistustele. Massaaži on võimalik nautida istudes, kuid soovi korral saab tooli panna ka horisontaalsesse asendisse.

Masseerivad istmekatted

Ehkki massaažitool soetamine on üsna kulukas, tasub see pikas perspektiivis kindlasti ära, sest koduses kasutuses olevate toolide eluiga on 10–15 aastat, heal juhul isegi kauem. Massaažitooli ei pea kasutama ainult massaažiseanssideks – muul ajal võib see täiesti vabalt olla kasutuses tavalise tugitoolina, milles on mugav lugeda või telekat vaadata.

MAssaažiseadmed

Samas saab lisaks massaažitoolidele valida muude massaažiseadmete vahel, mille soetamine on soodsam ja mida saab kasutada eri kehapiirkondade lihaspingete leevendamiseks. Võib mõelda näiteks massaaži-istmekatte peale, mille saab paigaldada sobivate mõõtmetega tooli seljatoele. Näiteks Shiatsu massaaži istmekate Beurer MG254 on pöörlevate masseerimispeadega seade, millega saab tugevalt ja intensiivselt masseerida kogu seljapiirkonda, alates kaelast kuni alaseljani, sealhulgas teha ka massaaži piki selgroogu.

Seadmel on olemas valgustatud masseerimispead, reguleeritav soojendusfunktsioon ja võimalus massaaži intensiivsust reguleerida.

MassaažiseadmedTõhusaks taastumiseks

Hea massaaž on vaieldamatult ka üks parimaid taastumise viise. Massaažiseadmete abil saab lihaste, kompressioon ja sidekoe massaaži nautida ka kodus kasutades näiteks sidekoe masseerimisseadet Beurer MG 850. Sidekude on peened, jäiga ühendusega koekiud, mis läbivad kogu keha kolmemõõtmelise võrgustikuna. Sidekude ümbritseb kõiki inimkeha lihaseid, luid, organeid ja närvirakke ning tagab, et me saame liikuda. Sarnaselt lihastele muutub sidekude juhul, kui seda regulaarselt ei kasutata, lühemaks ja kõvemaks. Sidekoe struktuurid kleepuvad üksteisega kokku ja paksenevad, muutudes poorseks ja kaotades elastsuse. Tulemuseks on väiksed rebendid ja põletik, mis mõjutab ka jõu ülekannet ja koordinatsiooni. Mõnikord võib paksenenud kude ka närvide peale suruda ja põhjustada ebamugavustunnet. Sidekoe lühenemisel ja kokkukleepumisel võib olla palju põhjuseid alates liikumisvaegusest kuni kaitseasendite ja stressini. Sidekoe vetruvust ja elastsust saab parendada vaheldumisi survet ja pinget avaldades ja nii saabki sidekoe massaažiseadet kasutades sidekoe retseptoreid ise stimuleerida. Selline massaaž suurendab sidekoe isetaastumisvõimet ja kiirendab selle taastumist, lisaks parandab see vereringet ja ka närvide tööd. Seadmega stimuleerimine võimaldab uutel toitainetel rakkudesse jõuda ja hõlbustab jääkainete vabanemist, nii paraneb sidekoe elastsus ja vastupanuvõime. Seade sobib väga hästi pinges selja ja kaela masseerimiseks, aga on hea ka puusade ja reite piirkonnas kasutamiseks.

Teised seadmed

Kui vaevab seljavalu, õhtuks jääb kael kangeks või on jalad väga väsinud, siis võib abi olla ka mõnest massaažipadjast. Shiatsu massaažipadi on aparaat, millel on pöörlevad masseerimispead, mis imiteerivad Shiatsu massaažile iseloomulikku survet ja masseerivaid liigutusi. Sellega saab teha nii lõõgastavat kui stimuleerivat massaaži ja seda kasutatakse tihti krampi tõmbunud või pinges lihaste, valu või väsimuse leevendamiseks. Seadmega saab tugevalt ja intensiivselt masseerida kaela, jalasääri, käsivarsi ja selga. Seda on lihtne kasutada, sel on eraldi soojendus- ja valgusfunktsioon ning kaks masseerimissuunda.

Kes aga eelistab ainult jalamassaaži, sellele on heaks lahenduseks kompressioonimassaažiseade Beurer FM 150, millega saab teha jalgadele jõudu andvat survemassaaži. See parandab vereringet ja rahustab väsinud jalgu, takistab varikoosi ja veenilaiendite teket ja leevendab lihaspingeid. Sobib suurepäraselt nendele, kes peavad pikalt laua taga paigal istuma või pikemaajaliselt seisma.

Massaažiseadmed

Tervislikud eluviisid on määravad

Kokkuvõtteks võib öelda, et massaažiseadmete kasutamine toetab kahtlemata tervislikke eluviise, aga kindlasti ei saa lootma jääda ainult masina abile. Tõsisemate probleemide korral tuleb kindlasti pöörduda spetsialistide poole. „Olen seda meelt, et kõik, mida inimene teeb ise enda tervise, heaolu ja enesetunde parandamiseks, on suurepärane,” leiab ka massöör Anu Vihula ja lisab, et inimene võiks olla informeeritud ja teadlik sellest, mis teda aitab. „Väga tähtis on õppida tundma ja kuulama oma keha. Kui on tekkinud küsimusi või on mõni vaevus, siis on loomulikult kõige kindlam pöörduda spetsialisti poole, kui aga soovida kiiresti pingetest vabaks saada ja hetkepingetest välja tulla, siis võib ka elektrilises massaažitoolis saada väga hea lõõgastuse osaliseks,” arvab ta.

Miks võiks massaažitooli regulaarselt kasutada?

leevendab lihaspingeid, mis tulenevad sundasenditest ja korduvatest liigutustest

igapäevane massaažiseanss aitab ära hoida stressi ja parandada organismis energiatasakaalu

ergutab vereringet ja ainevahetust

hea massaaž on tõhus viis treeningutest taastumiseks

valida on eri massaažiprogrammide ja intensiivsuse vahel

säästab aega

Täname abi eest: Euronics ja Tervise töökoda!

Tekst: Merilin Piirsalu

Fotod: Shutterstock.com / Tootjad

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*