CrossFit– treening, millest saab elustiil

CrossFit on üks mitmekülgsemaid jõu- ja vastupidavustreeninguid, mis on mõeldud kõigile, keda ühendab soov liikuda. Parimaks näiteks on Tallinn CrossFit, kus leiab treenijaid vanuses 2-60 eluaastat.

CrossFitis kasutatakse funktsionaalseid liigutusi erinevatest valdkondadest nagu sportvõimlemine, kergejõustik, raskejõustik, keharaskusega treening. Tähtsaks osaks on treeningute intensiivsus ja väga lai harjutuste arsenal. Kõik treeningud võimaldavad teha etteantud kava alati vastavalt hetkevormile – ja tundele.

Tallinn CrossFitis on põhirõhk treeningutel korrektsete liikumismustrite tekkimisel läbi õigesti sooritatud harjutuste. Süsteemne harjutuste, korduste ja raskustega varieerimine teeb treeningu ettearvamatuks, huvitavaks ja vaimselt kergemaks. Ei teki rutiini päevast päeva ja nädalast nädalasse, tekib ainult rutiin pingutada, tunda sellest mõnu ja aju välja lülitada. On kergemaid ja raskemaid päevi, aga hea enesetunne ja rahulolu on pärast treeningut garanteeritud!

Tallinn CrossFit
Foto: Tallinn CrossFit

Individuaalne lähenemine

CrossFiti treenerid näevad tihti, kuidas inimesed teevad ka lihtsaid ja levinud harjutusi väga vale tehnikaga, näiteks kükitakse viisil, mis toob varem või hiljem kaasa põlvevigastuse. Seega, kuna treeningud nõuavad üpris palju tehnilist järelvalvet, võetakse ühte klassi maksimaalselt 12 treenijat. Klassi tempo ja ülesehitus on selline, et väikese rühmaga tegeledes suudab treener kõigiga suhelda, leida sobiliku treeningkoormuse ja jälgida, et harjutused oleks tehniliselt õigesti sooritatud.

Tallinn CrossFitis ei hakka kunagi igav, sest iga klassi päevakava on erinev, mis tekitab treenijas põnevuse, sest ta ei tea end vaimselt ette valmistada. Kõige olulisem on aga, et treenerid aitavad inimeste liikumiskvaliteeti parandada, mille tulemusel muutuvad treenijad osavamaks, enesekindlamaks, tugevamaks ja nende vorm paraneb.

Proovi juba täna

Koostöö treeneri ja treenija vahel on CrossFitis esmatähtis. See on veel üks põhjus, miks on grupid väikesed. Väga tähtis osa CrossFitist on ka kogukond, seda nii klubisiseselt kui ka klubidevaheliselt, olgu siis Eestis või mujal maailmas.

Tallinn CrossFit Spring Madness võistlusel osalejad
Tallinn CrossFit Spring Madness võistlusel osalejad Foto: Tallinn CrossFit

Alustada on kerge, lihtsalt mine kohale. Tallinn CrossFit on avatud iga päev ning trennid toimuvad nii hommikul, lõunal, kui õhtul. Lisaks tavaklassidele on klubis raskejõustiku trennid, kus keskendutakse treeneri juhendamisel tõstetele ja liigutustele kangiga. Klubis on kaks eraldi saali, suures saalis toimuvad treeneri juhendamisel CrossFit grupitrennid, väikeses saalis on võimalik samaaegselt iseseisvalt treenida.

CrossFit on midagi sellist, mis hakkab kas kohe esimestest trennidest peale väga meeldima või ei sobi üldse. Seda, kumba gruppi keegi kuulub, saab teada siis, kui kohale tulla ja järele proovida!

Tallinn CrossFit pakub tutvumiseks ühe CrossFiti näidiskava:

Soojendus (teha läbi kaks ringi)

600 m sõudmist ergomeetril

12 kükki

8 kätekõverdust

Jõu osa

Kükk kangiga, raskus vastavalt võimekusele, iga ring suurem raskus. Korduste arv esimeses ringis 10, teses ringis 8, kolmandas ringis 6, neljandas ringis 4, viiendas ringis 4.

WOD

10 minuti jooksul nii palju ringe, kui jõuad: 21 istesse tõusu, 15 kosmonauti, 9 lõuatõmmet

Laura Mägi Foto: Jake Farra
Laura Mägi Foto: Jake Farra

Kommenterib Laura Mägi (27), arst resident

CrossFiti puhul meeldib mulle harjutuste pidev varieeruvus ning rõhk õigele tehnikale. Kui alustasin, ei suutnud ma teha kätekõverdusi isegi põlvedel, nüüd olen võimeline tegema mitmeid lõuatõmbeid järjest – selline areng motiveerib mind kõige enam. Ei ole paremat tunnet, kui olla enesekindel iseenda kehas ja võimetes ning suuta teha lihtsaid igapäevaseid liigutusi, näiteks tassida raskeid kotte trepist üles või tõsta mööblitükki ilma selga vigastamata.

Kindlasti on CrossFit’i treening mõeldud ka naistele, eriti just vanemas eas, sest jõutreening aitab ära hoida luude hõrenemist. Lisaks aitavad tugevad kerelihased ennetada seljavalusid. Kõige lahedam on see, kuidas CrossFit inimesi ühendab: üksteist ergutatakse, koos rõõmustatakse uute isiklike võitude üle, olgu selleks kas esimene lõuatõmme või uus rekord jõutõstmises.

Tallinn CrossFit kontaktid

Veeb: tallinncrossfit.eu

e-mail: cftallinn@gmail.com

Aadress: Rannamõisa tee 4f, Tallinn

Instagram: tallinncrossfit

Facebook: facebook.com/TallinnCrossFit/

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*