Viis soovitust aktiivseks novembrikuuks

Soovitused novembriks

Novembrikuu õhtud ja nädalavahetused võivad tunduda välja minemiseks liiga pimedad ja külmad. Kuna aga värske õhk ja aktiivne liigutamine on vajalikud igal aastaajal, panime kokku mõned soovitused, mida võiks novembris õues teha.

Mine kõndima

Kui oled päev läbi kontorilaua ja arvuti taga istunud, siis on ka pooletunnine jalutuskäik parem kui mitte midagi. See aitab kangeks jäänud ja ühte asendit taluma pidanud kehal veidi virguda ja värskes õhus saavad mõttedki klaarimaks. Kui tahad aga korralikku trenni, siis võta välja minnes kaasa käimiskepid ja liigu 1–1,5 tundi kiiremas tempos. Kalorid kuluvad ja vaim saab värskeks.

Metsa matkama

Looduses liikumine mõjub hästi nii kehale kui ka vaimule ja matkamine pakub selleks äärmiselt mitmekülgseid võimalusi. Võid minna metsa paaritunnisele kergemale jalutuskäigule, läbida mõne matkaraja kiires tempos või valida ööbimisega matka. Kõik sõltub sinu huvist, soovidest ja võimalustest. Matkaraja võid koostada ise või minna tutvuma olemasolevate radadega. Lahedaid matkaradu leidub Eestis igale maitsele, vaata lähemalt rmk.ee.

Soovitused novembriks

Proovi discgolfi

Discgolf on alati kindel valik, sest seda saab mängida iga ilmaga. Discgolfiradu leidub igal pool üle Eesti, mängureeglid on lihtsad ja ala on jõukohane tervele perele. Discgolfikettad saab varustada LED-lampidega ning nii saab seda mängida isegi pimedas. Uuri öödiscgolfi kohta näiteks Sportland Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskusest.

Hüppa vette

Aga mitte soojas basseinis, vaid mõnes välibasseinis või looduslikus veekogus ehk proovi talisuplust. Ent tee sellega algust ainult siis, kui sul on selleks sisemine soov ja valmisolek. Ära unusta ohutust! Kui lähed vette, siis pead teadma, kui sügav on vesi, milline on veekogu põhi ja kuidas peale ujumist riiete juurde saada. Vette mine rahulikult kõndides või end jääauku libistades. Vees oleku aeg sõltub tervisest, ilmast ja treenitusastmest. Esialgu piisab sellest, kui kastad end korraks märjaks, kuid keskmine vees olemise aeg on minuti ringis, optimaalne 2–3 minutit. Regulaarne talisuplus karastab ja nii pääsevad ka haigused vähem kimbutama. Rohkem infot leiad taliujumine.ee.

Soovitused novembriks

Sõida rattaga

Jalgratas on hea kaaslane igas vanuses spordisõbrale. Maastikurattal saad avastada põnevaid metsaradu või pargiteid, võid kulgeda rahulikus tempos või teha aktiivselt trenni. Kui soovid veidi teistsugust elamust, siis võta ette seiklus fatbike’il või tõukerattal. Jah, fatbike või tõukeratas ei seisa kindlasti igaühe garaažis või keldris, aga neid on saab rentida. Uued elamused ja parem füüsiline vorm on garanteeritud.

Tekst: Ajakiri Sport

Fotod: Shutterstock.com

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*