Trenažööri valimise ABC kodus treenijale

Kodus treenimine

Hea tervise ja füüsilise vormi hoidmiseks ning saavutamiseks on oluline end treenida. Kui eelistad seda teha pigem kodus kui jõusaalis, tasub muretseda kvaliteetne varustus, mis tagaks efektiivse treeningu. Trenažöör on selleks suurepärane vahend, millega põletada suures koguses kaloreid ning treenida erinevaid kehaosi – küll aga pead esmalt leidma endale kõige sobivama, mida aitavad teha järgnevad nõuanded.

Velotrenažöör

Velotrenažöör sobib suurepäraselt jala- ja kõhulihaste treenimiseks, lisaks aitab see suurendada vastupidavust ning tugevdada südame- ja veresoonkonna süsteemi. Selle kasutamisel teed tööd mitmete lihastega, mispärast on regulaarse treenimise tagajärjel tulemused kiiresti märgata kogu kehal. Erinevad koormuse tasemed tagavad efektiivse treeningu vastavalt sinu füüsilisele võimekusele ja sinu soovidele.

Velotrenažööri valides pööra tähelepanu toote lisafunktsioonidele – näiteks LCD ekraan võimaldab silma peal hoida oma treeningu efektiivsusel ning pudelihoidja võimaldab aeg-ajalt võtta värskenduseks paar sõõmu vett.  Kindlasti tasub kinni pidada tootja poolt märgitud maksimaalsest kaalu piirnormist, et mitte teha liiga endale ega masinale.

Jooksulindid

Kui harrastad jooksmist, siis on jooksulint kindlasti üheks sinu lemmikuks. See ei tugevda ainult sinu südame- ja veresoonkonda, vaid aitab suurendada ka vastupidavust, suurendada luutihedust, treenida jalalihaseid, kaotada suurel hulgal kaloreid  ja palju muudki. Jooksulindid võimaldavad sul endal valida oma koormuse intensiivsust ja tüüpi – olgu selleks kiirkõnd, täistempol jooks või ülesmäge jooksmine – erinevad koormused tagavad efektiivse treeningu vastavalt sinu soovile. Kui Sul esineb liigeseprobleeme või alaseljas valu, siis ei pruugi jooksulint sulle sobida.

Jooksulinte on olemas nii elektroonilisi kui mehaanilisi. Seepärast pööra valimisel samuti tähelepanu selle funktsioonidele – ekraanid võimaldavad sul oma treeningu efektiivsust jälgida ning käepidemed võivad kasuks tulla puhkamisel. Erinevates pikkustes lindid võimaldavad sul valida sobiva vastavalt oma pikkusele ja masina kiirusevahemik aitab sul valida just sobiva kiiruse vastavalt sinu füüsilisele võimekusele ja soovile.

Treeningkeskused

Kui sinu jaoks on oluline säästa oma koduses jõusaalis ruumi või lihtsalt eelistad praktilisi vahendeid, mis tagavad kogu  lihaste treeningu, tasub valida treeningkeskus. Treeningkeskuste abiga on võimalik treenida nii käsi, jalgu, rinda, õlgu ja teisi lihaseid. Küll aga on ka treeningkeskused erinevad, mispärast on võimalik iga vahendi puhul sooritada erinevaid harjutusi. Näiteks köieveoga masinad on suurepärased vahendid käte- ja rinnalihaste treenimiseks, küll aga käte treenimiseks peaksid eelkõige eelistama raskustega masinat.

Just seepärast on oluline treeningkeskuste puhul pöörata tähelepanu oma isiklikele soovidele ja ootustele. Seejärel tuleb leida ruumile vastav kaal ja suurus – ilmselgelt võtavad suured masinad Sinu kodus suuresti ruumi, mistõttu peaksid eelkõige eelistama väiksemat vahendit. Oluline on kinni pidada ka vahendi maksimaalse kasutaja kehakaalu piirnormist, täpselt nagu veotrenažööridelgi. Kui praktilised ja mitmekülgsed treeningkeskused on vahendid, mis sobivad sulle ja sinu koju kõige paremini, tasub nendega tutvuda siin.

Elliptilised trenažöörid

Elliptilised trenažöörid (crosstrainerid) aitavad treenida nii üla- kui alakeha, olles suurepärane vahend kalorite põletamiseks. See vahend aitab treenida tuharate, reite, jalgade, rinna- ja seljalihaseid, lisaks paneb see proovile sinu jõu ja paindlikkuse. See vahend sobib julgelt ka liigeseprobleemidega inimestele – küll aga tasub tähelepanu pöörata oma enda piiridele.

Valimisel tuleks pöörata tähelepanu nii hooratta massile, treeningkoormusele kui ka selle disainile. Hooratta mass on üks tähtsamaid kriteeriume, millele tähelepanu pöörata – see määrab rataste vastupidavuse, kiiruse ja kiirenduse – mida suurem on ratta kaal, seda raskem on masinal kiirendada ja saavutada soovitud kiirust. Regulaarseks kasutamiseks sobib valida trenažöör, mille hooratta kaal algab 21 kilogrammist

Muud tarvikud

Tõmmeteks mõeldud käepidemed ja kangid on suurepärased vahendid käte lihaste arendamiseks. Erinevad raskused aitavad Sul tõsta oma treeningu intensiivsust. Trenažööri külge aheldatud pulsimõõtja ja kõrvaklamber annab võimaluse jälgida oma pulssi ja südametegevust. Trenažööri kasutamine võib hakata nihkumise tagajärjel põrandat kahjustama, mispärast on oluline soetada selle alla kaitseks matt. Osade trenažööride alla sobib hästi massaažimatt, mille mõnus vibratsioon ja massaaž aitab parandada vereringet jalgades

Erinevad trenažöörid on suurepärased vahendid erinevate lihaste treenimiseks, oma vastupidavuse ja tugevuse parandamiseks ning lisakilodest vabanemiseks. Kui oled parasjagu sobivamat vahendit otsimas, tasub tutvuda valikuga Kaup24 veebipoes.

Sisuturundus

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*