Vihma sajab. Kas minna rulluisutama või mitte?

Rulluisutamine

Küllap leiab iga rulluisusõber end vahel küsimuse eest, kas vihmaga võib rullitama minna. Aus vastus on see, et võib küll, aga sellisel juhul tasuks end valmis panna laagrite pesuks või laagrite vahetuseks. Sama kehtib ka märja asfaldiga sõitmisel, kui laager saab teatud koguses vett, siis võib ikkagi minna tarvis laagrite hooldust. Seega pigem soovitaks märja asfaldi ja vihmaga rulluisutama mitte minna. 

Kuna aga ilmataat ei ole alati meie sõber, siis vahel võib juhtuda, et satute rulluisutama, kui sajab vihma. Seetõttu toome välja mõned punktid, millele tähelepanu pöörata, kui rulluisutate vihmase ilmaga.

Kuna aga ilmataat ei ole alati meie sõber, siis vahel võib juhtuda, et satute rulluisutama, kui sajab vihma. Seetõttu toome välja mõned punktid, millele tähelepanu pöörata, kui rulluisutate vihmase ilmaga.

Märjal asfaldil rulluisutades tuleks esmalt varuda veidi rohkem kannatust kui kuiva rajaga. Andke kehale aega kohaneda märja teekattega ning leidke enda jaoks optimaalne tõuke tugevus ja sagedus, et edasi liikumine oleks kontrollitud ning ei oleks energiat raiskavaid liigutusi. Siinkohal peetakse eelkõige silmas seda, et kui kuiva ilmaga saab täiel jõul tõugata, siis vihmase ilmaga, peab kontrollima ennast rohkem. Liigutused võiksid olla sujuvamad ja täpsemad.

Märja asfaldi korral saab rulluisutamise tõuke teha paremini keha alla jäävast, õlgade laiusest osast. Kui tõuge kipub minema keha alt välja, liialt küljele, siis on tulemuseks rulluisurataste libisemine.

Märja asfaldi korral on rulluisuratastel kõige olulisem osa. Spetsiaalselt vihmase ilma jaoks tehtud rattad on parim valik. Tulenevalt asfaldi tüübist, sobib osadele radadele ka kuiva ilma ratas, mis eelistatult võiks olla uus ja veidi pehmema tugevusega. Pikemalt rulluisurataste omaduste ja tüüpide kohta saab lugeda – http://www.bont.ee/rattad-ja-laagrid.html

Laagritele vihm hästi ei mõju. Põhimõtteliselt oleks mõistlik laagrid peale vihmas sõitmist kohe ära puhastada, et roostet ei tekiks. Kui teil on endal olemas vajalikud vahendid ja suruõhu võimalus, siis on lihtne. Laagrid ratastest välja, pesuaine sisse, suruõhuga puhtaks ja uus määre sisse. Seda soovitan teha koheselt peale märjal asfaldil või vihmas sõitmise lõpetamist. Sellisel juhul on tekkinud kahju väikseim. Kui endal puhastusvahendeid ja suruõhu võimalust ei ole, siis soovitan viia uisud hooldusesse. Kui aga on tegemist tavalaagritega (enamik tavauiskudel all olevatest laagritest), siis on mõnikord mõistlik asendada vihma saanud laagrid uutega, kuna hooldusel ja uuel laagril ei pruugi sellisel juhul hinnavahet olla ning hoolduse asemel saate endale sama kuluga alla uued laagrid.

Osad laagrid on kinnised ja sellest tulenevalt hooldusvabad, kui nendega vihma kätte jääte ja need rooste lähevad, siis on mõistlik uued laagrid uiskudele alla panna.

Vihmase ilmaga peab paremini vastu keraamiline laager, metall-laager hävineb kiiremini.

Kui juhtute vihma kätte jääma või vihmase ilmaga võistlema, siis oluline on peale sõitu saapad puhtaks teha ja kuivama panna.

Tekst: Kert Keskpaik, www.bont.ee

Foto: Indrek Mänd

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*