Milleks kanda spordirinnahoidjat?

Spordi rinnahoidjad

Kas teadsid, et rindades pole lihaseid? Rinnakudet toetavad ainult nahk ja Cooperi kõõlused ning rinna igasugune liigne liikumine paneb need kõõlused pinge alla, tekitades pöördumatut kahju.

Ebapiisav toestus rindadele koos rinna liigse liikuvusega on kõige tõenäolisem põhjus, miks rinnad on pärast treeningut hellad ja valulikud, seega on väga oluline kanda sportides rinnahoidjat, mis toestaks rindu korralikult, see tagab mugavuse ja laseb paremini treeningutele keskenduda.

Oluline märksõna on see, et rinnahoidja oleks kandjale sobiva suurusega. Soovitame lasta end esmalt professionaalil üle mõõta, kuna 80% naistest kannab vale suurusega rinnahoidjat. Rindkere ümber käiv osa peab olema eest ja tagant ühel kõrgusel. See peab olema mugav, ent istuma kindlalt. Hea viis seljaosa sobivust kindlaks määrata on kontrollida, kas seljaosa ja naha vahele mahub kahe sõrme laius. Kui ruumi on rohkem, on seljaosa liiga suur ja võib hõõruma hakata. Korv peaks mahutama kogu rinna, nii et korvis ei oleks kortse ja rind ei pressiks korvist välja. Õlapaelu peab reguleerima nii, et need toetuvad kindlalt õlgadele, venides ainult paar-kolm sentimeetrit.

Spordi rinnahoidjad

Spordirinnahoidja toestab

Peamine erinevus spordi- ja tavalise rinnahoidja vahel ongi toestuses ja otstarbes. Spordirinnahoidjat kandes on rinnad tugevalt toestatud ja surutud keha lähedale, et aktiivsel liikumisel ei toimuks rindade hüplemist. Mida suurem on korv, seda suurem on rindade liikumise amplituud, ja nii võib treeningute käigus kahjustada rinnas olevat sidekudet, mis ei taastu. Loodus ja gravitatsioon teevad niikuinii oma töö, milleks treeningutega veel lisa tekitada (rindade väljavenimine).

Tihti arvatakse, et spordirinnahoidja on mõeldud vaid suurte rindadega naistele ja A-korvi omanikul ei ole vahet, millist rinnahoidjat ta sportides kasutab. Kuid isegi A-korviga liigub naise rind sportides 4–6 cm, seega on kindlasti otstarbekam kasutada treenides spetsiaalset rinnahoidjat.

Igale treeningule oma

Treeningud on erineva intensiivsusega ja vastavalt sellele saab valida ka rinnahoidja – intensiivsemateks treeninguteks tugevama toestusega ja kergemateks treeninguteks kergema toestusega. Näiteks Shock Absorberi toodetel on eri spordialade jaoks loodud eri mudelid. Erinevus seisneb rindade toestuse astmes ja rinnahoidja mudelis. S4490 Active Multi Sport on mõeldud suurema rinnakorviga naistele väga mitmekülgseteks treeninguteks. Spordirinnahoidja on selja tagant topeltkinnitustega ja vastavalt rinnakorvi suurenemisele suureneb korvi ülaäär. Ei teki olukorda, kus treeningu kestel ja kummardades peaksid hakkama seda sättima või vaatama, et rinnad välja ei hüppa. Jooksmiseks on loodud spetsiaalselt eriti tugeva toestusega toode S5044 Run Bra. Samas joogas käies ei vaja sa nii tugevat toestust ja võid kasutada nõrgema toestusastmega toodet.

Spordi rinnahoidjad

Ülim mugavus

Spordirinnahoidjad on valmistatud niiskust hülgivast, hingavast, kiiresti kuivavast ja vastupidavast materjalist. Polüamiid, polüester ja elastaan on kanga põhilised koostisosad, kuid koostis muutub protsentuaalselt ka samal mudelil vastavalt suurustele. See on tingitud sellest, et toestuks säiliks ühesugune nii A- kui L-korvi puhul.

Spordirinnahoidjat võib edukalt kasutada ka topina, näiteks suvel jooksma minnes või rannavõrkpalli mängides. Rinnahoidjaid on saadaval väga mitmes värvitoonis, nii et igaüks leiab oma lemmiku. Näiteks S5044 Run Bral on lisaks laiale värvivalikule lausa helkurribad, et veidi hämaramal ajal võiksid autojuhid sportlast märgata.

Et spordirinnahoidja püsiks ideaalses vormis, peaks seda pesema käsitsi või pesukotis ja spordiriiete jaoks ettenähtud vahenditega. Kindlasti ei tohi kasutada pesukuivatit. Kergema loputuse võib teha kohe pärast treeningut, kui ise pesemas käid.

Mugavuste toel parimate tulemusteni

Shock Absorberi tooted on saadaval Rademari kauplustes üle Eesti, Fitness.ee kaupluses Sparta spordikeskuses, Paide Kaubakeskuses ja e-poes www.abestore.ee

Tekst: Merilin Piirsalu

Foto: Shock Absorber

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*