ajakirja Toetavad

Jooksjate väärtuslik nutiabimees

Trenniäpp

Nii nagu ingliskeelne nimigi ütleb, aitab rakendus My Asics Run Coaching koostada jooksusõbrale treeningplaani.

Tegemist on tasuta rakendusega tuntud jooksuriiete ja jalanõude tootjalt Asics. Rakendusel on olemas kõik tavapärased funktsionaalsused, nii võimaldab see jälgida/salvestada oma teekonda, treeningaega, võtta ringiaegu, mõõta distantsi ja keskmist kiirust reaalajas. Sisse või välja saab lülitada häälkäsklused, mis lasevad automaatselt jooksu ajal saada ülevaate läbitud distantsist ja sellele kulunud ajast. Samuti saab teada, kas valitud jooksukiirus vastab seatud eesmärgile, ja seadistused saab sättida nii, et rakendus saadab ka teavitusi eelseisva treeningu kohta.

TrenniäppPaindlikud võimalused

My Asics Run ühildub spordikella või nutivõrudega, kuid viimase funktsionaalsuse kasutamise teeb mõnevõrra ebamugavaks, et enamikul juhtudel peab seadmetest andmed ise käsitsi importima keskkonda, mis asub aadressil my.asics.com. Toetuse keskkond annab aga lisavõimalusi treeninguid analüüsida ning lubab jagada oma treeninguid sotsiaalmeedias sõpradega, kui selleks on soovi.

Rakenduse teeb eriliseks, et see koostab treeningplaani lähtuvalt inimese enda seatud eesmärkidest ja võttes arvesse ka tema harjumusi. Väga positiivne on, et rakendus kohaldab plaani ümber ka selle järgi, kui vahepeal peaks mõni treening ära jääma.

Lihtsalt vormi või võistlema?

My Asics Run Coaching töötab nii Androidi kui iOS-i seadmetes ja on alla laaditav vastavalt Google Playst või App Store’ist. Rakenduse esmane kasutamine on tehtud lihtsaks, sest allalaadimise järel saab luua konto vaid paari klikiga või siis kasutada sisenemiseks Facebooki-kontot. Registreerudes saab valida, kas treeningplaani toel on soov parandada oma treeningvormi või osaleda võistlusel. Mõlemal juhul on võimalik valida nelja distantsi vahel: maraton, poolmaraton, 5 km ja 10 km. Vormi parandamise või võistlemise vahel valimine on tegelikult pigem psühholoogiline ehk mõlemal juhul peab määrama, milline on soovitud tulemuse saavutamise aeg ja millise tulemuseni sooviksite jõuda. Valides eesmärgiks läbida võistlus, küsitakse selle toimumise kuupäeva. Teisel juhul tuleb sisestada lihtsalt vabalt valitud kuupäev.

Trenniäpp

Plaanis ka puhkus

Rakendus võimaldab kasutajal ise määrata, mitu korda nädalas soovitakse joosta, kas kaks, kolm või neli korda. Samuti saab rakenduses oleva kalendri abil mugavalt määrata, millistel päevadel eelistad treeninguid teha. My Asics Runi tegijate kiituseks tuleb öelda, et see ei lase kõiki oma nelja treeningkorda järjestikku valida, vaid lisab plaani automaatselt puhkepäevad. Enne veel kui rakendus treeningplaani genereerib, küsitakse senise jooksuvormi kohta ehk seda, millist distantsi suudad parajasti läbida ja mis ajaga.

TrenniäppTreener taskus

My Asics Runi juures meeldib mulle väga lähenemine, et plaan koostatakse treeningfaaside põhiselt ja iga treeningfaasi juures on ka väike selgitus kasutajale, miks ja millist eesmärki treeningud täidavad. Näiteks maratoni sihiks seadnud jooksjale selgitatakse, et ettevalmistava faasi treeningud aitavad maratonidistantsiks treenimiseks keha ette valmistada ning soovitatakse nautida selles faasis jooksmist ja mitte liialt tempokalt joosta. Need nõuanded on kõige väärtuslikumad kindlasti algajale, aga hea meeldetuletus ka juba kogenenule.

Realistlikud eesmärgid

Rakenduse üheks positiivseks küljeks võib lugeda ka seda, et see aitab jooksjal seada realistlikke eesmärke. Näiteks mina märkisin rakenduses, et sooviksin kahe kuu pärast joosta maratoni ajaga kolm tundi 30 minutit, kuigi praegu suudan joosta poolmaratoni vaid ühe tunni 58 minutiga. Rakendus andis automaatselt eeldatavaks maratoni ajaks 4 tundi 11 minutit. Jooksjana tean, et see on tõepoolest realistlikum aeg, mida on võimalik saavutada kahe kuuga, võrreldes sellega, mida algselt soovisin. Selline automaatne korrigeerimine aitab ära hoida ületreenimist ja ka jooksja pettumust, kui ebarealistlikult seatud eesmärk ei täitu.

Vaata lähemalt: my.asics.com

Tekst: Pille Muni

Fotod: Fitbit.com / my.asics.com

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*