Saabuval laupäeval, 24. augustil tõmmatakse joon alla Bosch Eesti Maastikurattasarja tänavusele hooajale. Viimaseks etapiks on 22. Tallinna Rattamaraton, kus jätkub põnevust nii pühapäevasõitjatele kui ala tippudele.
Tallinna Rattamaratoni stardi- ja finišipaik asub Sportland Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskuses. Põhisõit on pikkusega 47 km ning sobib veidi kogenenumale harrastajale. Noorte- ja matkasõidu distantsiks on 17 km ning sellele rajale võivad minna kõik, kes metsas rattaga sõita armastavad ja vahelduseks võistlusmelust osa saada soovivad. Lisaks toimuvad kuni 10-aastastele ratturitele lastesõidud.
Kõrvemaa on maratoniks valmis
Möödunud laupäeval peeti Kõrvemaal Tallinna Rattamaratoni avatud raja sõit, mis oli viimaste aastate rahvarohkeim – osales ligi sada ratturit. „Oma osa andis sellesse kindlasti imeline päikesepaisteline ilm, kuid huvilisi oli tõesti palju,“ rõõmustab peakorraldaja Raivar Vaher.
Tänavu on võrreldes varasema nelja aastaga põhisõidu rada pööratud teistpidi ning noorte- ja matkasõidu rada on muudetud kergemaks, et see oleks jõukohane tõepoolest kõikidele. Seda, et ollakse õigel teel, kinnitasid avatud rajal sõitnute kommentaarid. „Saime tagasisidet, et 47 km on väga huvitav rada, kus mõnes kohas on vaja treenitust, et sujuvalt singlid läbida. Lisaks meeldis sõitjatele, et rada on keeratud teistpidi ja mitmed uued lõigud sisse võetud. Lühikest rada kiideti, kuna see on tõesti matkasõitjatele, sest enamik tõuse on välja jäetud, samas on rada vaheldusrikas ning ei sõideta ainult mööda kruusateed,“ toob Vaher välja.
Selguvad sarja üldvõitjad
Tippudel käib Tallinna Rattamaratoni radadel aga tõsine heitlus Bosch Eesti Maastikurattasarja üldvõidu pärast, sest nii meeste kui naiste parim on veel lahtine. Punktiarvestusse läheb viis parimat etappi ning meestest on hetkel liidripositsioonil Peeter Tarvis, samas on Gert Jõeäärel sõidetud vaid neli etappi ning kõik võimalused oma tiimikaaslast edestada. Tarvis ei anna aga midagi ilma lahinguta ning loodab Tallinna Rattamaratonilt saada hea võistluskogemuse. „Mõtlen ka sarja üldvõidu peale. Värske tööinimesena ei saa ma nüüd enam endises mahus trenni teha, seega võib see kujuneda viimaseks korraks, kui üldvõitu on võimalik püüda. Loodetavasti tuleb hea päev ning suudan korraliku sõidu teha,“ kommenteerib Tarvis. Kõrvemaa rada on ratturi sõnul viimastel aastatel muutunud temale sobivamaks. „Kui mõned aastad tagasi oli see rada alati äärmiselt kiire – reeglina tuli keskmiseks kiiruseks üle 30 km/h, siis viimastel aastatel on rada minu rõõmuks muutunud raskemaks, mägisemaks ja tehnilisemaks. Seetõttu ei ole tegu enam grupisõiduga, vaid leidub mitmeid kohti, kus jõudu maksma pannes eest ära sõita,“ ütleb ta.
Sama põnevas seisus on naised. Greete Steinburgil on seni kirjas neli etappi ning head šansid võit koju viia. Sarja liider on aga Maris Kaarjärv. Temal on tihedalt kannul Iiris Takel, kes usub, et üldvõidu osas on kõik võimalik. „Tallinna Rattamaraton oli kunagi mu kõige esimene maraton. Kokku olen sellel osalenud kaheksa korda. Korra olen napilt võitnud ja korra napilt teiseks jäänud, seega rada tundub mulle sobivat ning lähen ikka endast parimat andma. Kõrvemaa rajad on olnud pigem kiired, aga kui on sadanud, siis on ka mudaseid kohti olnud. Lõpp on päris raske, kuna on palju tõuse, aga üldjoontes nii palju kui mäletan, on mulle rada meeldinud,“ lausub Takel.
Võistkondade ja naiskondade osas rihivad sarja üldvõitu vastavalt Veloplus ja Spordipartner Racing Girls ning kui nende jaoks midagi drastiliselt halvasti ei lähe, siis viiakse karikad oma riiulitele.
Kuna tegemist on hooaja viimase etapiga, siis võetakse kogu sari Kõrvemaal pidulikult kokku. „Korraldajad pakuvad supile lisaks suupisteid, etteastet bändilt ning autasustatakse sarja parimaid,“ lausub Raivar Vaher.
Parkimine ja pesemisvõimalused
Osalejatel on hea teada, et parkimisruumi jätkub lahedalt. „Kes on mugavusega harjunud ega viitsi mõned meetrid jalutada, siis Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskuse ees asub tasuline parkla, kus parkimine maksab 3 eurot. Parkimise korraldamise eest hoolitseb kohalik keskus, kes ka tasu korjab. Tasu läheb parkla korrastusse, radade hooldusesse ning üldiste keskuse kulude katteks. Samas on ratturite parkimine lahendatud paralleelselt Piibe maanteega nii Aegviidu kui ka Tallinna poolt saabujatele, kus saab mugavalt parkida,“ selgitab peakorraldaja.
„Rattapesu võimalus on samuti olemas ning sarja peatoetaja Boschi poolt on rattapesulasse paigaldatud kuus pesurit. Lisaks on kõigil võistlejatel võimalus kasutada baasi duširuume ja sauna, kus saab pärast sõitu mõnusalt keha kosutada,“ lisab ta.
Kõige tähtsam on päeva nautida
Peakorraldaja soovitab kohale tulla kõikidel, kes veel pole osalemise suhtes otsust teinud. „Neid, kes kahtlevad, julgustan kaasa võtma sõbra, kellega näiteks noorte- ja matkasõidu rada ühiselt läbi sõita, et järgmiseks hooajaks oleks sõbrale rattapisik edasi antud. Tähtis ei ole täismaratoni sõita, vaid nautida olemist vapustavas ja vaheldusrikkas looduses, mida Kõrvemaa oma ilus pakub. Kunagi ei ole hilja rattasõiduga algust teha ning alati tasub alustada kergemast rajast. Seltsis on märksa lihtsam ja lõbusam sõita ning miks mitte teha seda juba nüüd Tallinna Rattamaratonil,“ lausub Vaher. „Alates sellest aastast saab kohale tulla ka rongiga, kuna Aegviidu rongijaamast viib kergliiklustee otse Sportland Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskusesse,“ lisab ta.
Tallinna Rattamaratonile saab end kirja panna siin.
Teine soodusregistreerimise voor lõppeb 21. augusti hilisõhtul, aga võistlusele on end võimalik registreerida ka võistluspäeval kohapeal.
Ajakava
Laupäev, 24. august
9.00 – 11.30 registreerimine, numbrite väljastamine (Noorte- ja matkasõidul kuni 13.00)
9.00 – 12.00 lastesõitude registreerimine kohapeal
11.40 – avatakse põhisõidu stardikoridorid
12.00 – põhisõidu start (47 km)
13.10 – avatakse noorte- ja matkasõidu stardikoridorid
13.20 – noorte- ja matkasõidu start (17 km)
15.30 – autasustamine – 22. Tallinna Rattamaratoni parimad
16.00 – autasustamine – Bosch Eesti Maastikurattasarja 2019 hooaja parimad
16.30 – finiši sulgemine
Tekst: Ajakiri Sport
Fotod: Bosch Eesti Maastikurattasari