Rootsi ikoonilisel väliriiete brändil Fjällräven tulid välja uued, mereprügist inspireeritud Kånken Art seljakotid, mille kogutulust 1% suunatakse merede ja ookeanide puhastamisele plastprügist.
Uued Kånken Art seljakotid on tehtudvastupidavast G-1000 materjalist, taaskasutatud polüestrist ja orgaanilisest puuvillast ning valmisid koostöös Rootsi illustraatori Linn Fritziga, kes võttis kottide disainimisel appi merest leitud plastprügi, moodustades nendest erineva kuju, värvi ja suurusega abstraktseid mustreid.
Hoia Eesti Merd MTÜ iga-aastase mereprügi seire kohaselt uhub Läänemeri enim kaldale plasti, mis moodustab 65% rannaprügi koguhulgast. Enim sisaldab siinne mereprügi sigaretifiltreid, plastist joogipudeleid ja nende korke, vatipulkasid, hügieenisidemeid, kilekotte, krõpsude pakendeid, kommipabereid, joogikõrsi, õhupalle, toidupakendeid, joogitopse ja nende plastkaasi ning söögiriistu, samuti kujutavad endast suurt probleemi hüljatud plastist kalapüügivahendid, mis moodustavad kuni 20% plastprügist.
Kuigi koroona-aastal numbrid mõnevõrra vähenesid, jõuab igal aastal maailmameredesse keskmiselt kümme miljonit tonni eri liiki prügi, millest 80% pärineb maismaalt.
Tänavuse Kånken Art seljakottide müügitulu läheb kahele organisatsioonile: Leave No Trace ja The 2 Minute Foundation, kelle eesmärgiks on hoida mered ja ookeanid prügist puhtana. Raha suunatakse heategevusse Fjällräveni Arctic Fox Initiative programmi raames. Seljakotid on saadaval kahes toonis: Ocean Surface ja Ocean Deep.
Tegemist on juba kolmanda Kånken Art kollektsiooniga. Lisaks seljakottidele jagas Fjällräven esimestele ostjatele ka kvaliteetsest materjalidest valmistatud prügikotte, mida von võimalik puhtaks pesta ja uuesti kasutada.
Allikas: Fjällräven