Anton Suvorovi bobber võitis eelmisel aastal Tallinn Motor Show projektirataste konkursi. See retro stiilis unikaalsete lahendustega tsikkel, mille mees ehitas oma kaasale Marinale, jäi kõigile silma.
Anton ehitab rattaid, mis talle endale meeldivad. Tuleb mingi idee, kuidas uus projekt võiks välja näha, ja ta hakkab mõtlema, millistest detailidest see koosnema hakkab. Antonile meeldib 1950-1960ndate aastate retro stiil, ta leiab, et projektile sobiv mootor peaks olema neljataktiline ja kahesilindriline, suurema töömahuga kui 750cc, ilma moodsa sissepritse ja elektroonikata. Antonile meeldivad asjad, mis on lihtsad, ja teatud vana tüüpi mootorite kõla.
Teine Antoni projektide iseloomulik joon on minimalism: kroomi ja plastdetaile ta ei armasta, materjalidena on kasutuses alumiinium, lehtmetall või roostetanud teras, vask ja messing. Ratast peab lisaks minimalistlikule väljanägemisele ka lihtne hooldada olema. Tüüpilist Harley-Davidsoni chopper’it tema garaažist seega ei tule.
Otsib alati uut
Antoni rataste ehitamise hobi sai alguse kümme aastat tagasi, kui ta ehitas endale Urali mootori baasil cafe racer’i. Järgmine ratas oli juba teist stiili – ennast kordama Anton ei jää, ta otsib igas uues projektis midagi uut.
Palju tööd käib Antoni peas siis, kui ta garaažis üldse polegi, näiteks töö juures suitsupausi ajal või õhtul kodus. Ta mõtleb terve nädala ja peab plaani ning kui laupäeval töökotta läheb, käib töö väljamõeldud kava järgi kiiresti. Palju energiat läheb ka detailide kokkuotsimisele, sest need ei tule kusagilt kataloogist, vaid võivad pärineda lisaks teistele mootorratastele ka autodelt, paatidelt, traktoritelt vms. Töötunde ei pruugi ühe projekti valmimisele palju minna, näiteks 200, aga aega kulub palju. „Alla aasta ma ratast valmis ei saa,” ütleb Anton. Tal on mõtete settimiseks lihtsalt aega vaja.
Eriline stiil
Anton teeb rattaid ka teistele, aga ainult siis, kui kliendi ja tema mõtted samas suunas liiguvad. Enamasti on nii, et kui Antonil uus ratas valmis, leidub ka inimene, kes selle endale tahab osta, sest tema omapärane stiil ja nupukad lahendused lihtsalt jäävad silma. Ühelt krossimootorrattalt pärit Urali mootor ootab garaažis oma järge, et millekski uueks sündida. Nagu meister ise ütleb, on tal plaanis madal sportliku väljanägemisega külghaagisega ratas, mille korvi ta plaanib ise ehitada.
Lisaks mootorratastele on Antoni hobiks veel rat rod’ide ehitamine. Need on iseehitatud minimalistlikud autod, mis jäljendavad varaseid, eelmise sajandi keskpaiga hot rod’e. Eestis see stiil veel väga levinud ei ole, küll aga näiteks Rootsis, kuhu ka Antoni projektid on tee leidnud.
Tekst: Helen Urbanik
Fotod: Marina Suvorov