Trenni ABC! Alusta tagasihoidlikumalt, et vältida kohest läbipõlemist ja loobumist

Maiki Ritslaid
Treener Maiki Ritslaid

Hoolimata teadmisest, et järjepidevad treeningud on hea enesetunde ja tervise jaoks äärmiselt olulised, et suuda me alati trenniks motivatsiooni leida. Reval-Spordi treener Maiki Ritslaid tuletab meelde lihtsad tõed motivatsiooni ja igapäevaste treeningute kohta.

Mis on kolm esimest asja, mida peaks teadma, et hakata stabiilsemalt trenni tegema?

Küsi julgelt abi treeningplaani koostamisel. Sea realistlikud eesmärgid (vajadusel koos treeneriga). Alusta tagasihoidlikumalt, et vältida kohest läbipõlemist ja loobumist.

Kuidas leida trennimotivatsioon, kui see hakkab kaduma?

See on väga mõistetav, et tühjast kohast ongi väga raske motivatsiooni leida ja võib juhtuda, et treeningutest loobutakse sootuks. Siin saan mina tugitreenerina palju kaasa aidata. Tuleb julgelt tulla konsultatsiooni ja koos leiame taas motivatsiooni üles. Tähtis on leida põhjused, miks see kadus ja teha treeningplaani vastavad muudatused, et edaspidi seda olukorda vältida.

Mille järgi valida endale treenerit ja spordiklubi?

Personaaltreeneri valikul on kõige olulisem treeneriga kohtuda. Rääkida oma muredest, rõõmudest, soovidest ja saada teada, kas teil on ühine arusaam ja mõistmine. Väike taustauuring treeneri kvalifikatsioonist ja kogemustest ei tee ka paha.

Spordiklubi valikul saab määravaks, kas klubi pakub võimalusi, mida otsid: näiteks erinevad treeningstiilid, basseini olemasolu, parkimisvõimalused, üleüldine asukoht jne.

Maiki Ritslaid

Millised on kolm head harjutust, mida saab igaüks koduste vahenditega igapäevaselt teha?

Kõige parem kodune vahend oledki sina ise. Oma keharaskusega harjutused on igaühele kättesaadavad ja sooritatavad. Näiteks kükid, erinevad väljaasted, plank, kätekõverdused, erinevad seeriad kõhu- ja seljalihastele.

Millised on head trenniriided?

Riided, mis hingavad, on mugavad ja toetavad sinu treeningstiili.

Kui oluline on füüsilise tugevuse kõrval arendada vaimset?

Kõik võiks olla tasakaalus. Kui jätta vaimne pool unarusse, saabub peagi mõõn ka treeningutes. Motivatsioonikriis saab siit alguse.

Millistel hetkedel oleks mõistlik trenni mitte minna?

Kui tunned ennast haiglaselt, oledki haige või taastud haigusperioodist. Siis tuleb aeg maha võtta ja keskenduda kõige tähtsamale, oma tervisele.

Tekst: Karolin Tohv 
Fotod: Reval-Sport 

Lisa esimene kommentaar

Kommenteeri

Your email address will not be published.


*