Nutikas Instagrami postitus viis Eesti IT-mehe polaarmatkale

FJR Polar photo

Vaid 20 osalejaga Fjällräven Polar kelgukoeramatkale kandideeris tänavu rekordarv inimesi, rohkem kui 14 000 üle maailma. Väikeriigina on meil põhjust rõõmustada – matkale pääses ka 35-aastane Pärnust pärit Kert Kivaste, keda ootab kevadel ees 6 päeva ja 300 kilomeetri pikkune seiklus polaarjoone taga.

IT- ja start-up maailmas tegutsev Kert Kivaste võttis sel aastal pooleks aastaks aja maha ning reisib elukaaslasega USAs ja Ladina-Ameerikas. Kerdi sõnul on ta elu jooksul käinud matkamas vähem kui võiks ja kuigi haski ning malamuut on tema lemmikud koeratõud, pole kolmekümnendates meesterahvas kunagi kelgukoeramatkal käinud.

„Liiga pikad päevad arvuti taga viisid ühel hetkel olukorda, kus oli vaja ekraani tagant välja saada, olla rohkem looduses ning veeta kvaliteetaega päris inimeste keskel. See on ka põhjus, miks ma hetkel ringi reisin ja polaarmatkale minna tahtsin,“ ütles Kert.

Kert Kivaste
Kert Kivaste

Oma sobivust polaarmatkale tuli osalejatel põhjendada sotsiaalmeedia väljakutsete käigus, kus uuriti ka seda, mida teevad nemad igapäevaselt keskkonna ja looduse hoidmiseks. Ühe väljakutse tarvis postitas polaarmatkale jõudnud eestlane oma Instagrami kontole tühja musta kasti, nimetades seda kõige rohelisemaks sotsiaalmeedia postituseksmis ka matkaekspertidest koosneva žürii poolt palju tähelepanu pälvis.

Kerdi enda sõnul jõudis ta postituse ideeni novembrikuus, mil maailma krüptoturg järsult langes. „IT-inimesena olen krüptosse alati skeptiliselt suhtunud. Minu silmis on see selline Metsik Lääs, kus reegleid polegi. Kuna krüpto kaevandamise peale kulub tohutult elektrienergiat, müüakse krüptoturul sisuliselt sooja õhku ja see jätab jälje ka keskkonnale,“ rääkis Kert. „Laiendasin seda mõtet veelgi kaugemale – kuigi tehnoloogial on palju hüvesid, on kõigel, mida internetis igapäevaselt pimesi teeme või sinna postitame, mõju meid ümbritsevale.“

Andmemahu mõttes võtab musta kasti salvestamine ja saatmine vähe ressursse – pilt on väiksem kui video, tekst võtab vähem ruumi kui heli ning musta värvi kuvamiseks peavad kasutaja seadme protsessor, kõlarid ja ekraan tegema minimaalselt tööd ehk tarbima võimalikult vähe energiat. „Lisaks pole must kast just kõige põnevam asi, mida vaadata, seega viskavad Instagrami algoritmid seda inimestele vähem ette ja selle reach on väiksem,“ lisas ta.

Kert on viies eestlane, kes populaarsele Fjällräven Polar matkale jõudnud. Esimese eestlasena käis polaarmatkal 2014. aastal Katrina Schmickler, 2016. aastal loodusfotograaf Hans Markus Antson, 2017. aastal Ketter Michelle ja 2019. aastal ning praegu Rootsis kelgukoerte matkajuhina töötav Maiu Lünekund. Osalejate sõnul aitas polaarmatk nende elu heas mõttes pea peale pöörata.

Fjällräven Polar 2023 toimub 30. märtsist 5. aprillini. Polari meeskond koosneb 20 inimesest ja 180 Alaska haski koerast, kes alustavad oma teekonda Põhja-Rootsist Poikkijärvi kaldalt. Nende teekond kulgeb läbi Euroopa suurima igikeltsa ning lõppeb Põhja-Norras Signaldaleni orus. Kuue päeva jooksul tuleb osalejatel läbida kelgurakendi taga 300 kilomeetrit, toita ja hoida parima tervise juures oma kelgukoeri ning kohaneda pidevalt muutuvate ilmaoludega, mis võivad olla karmid ja halastamatud. Lisainfo: experience.fjallraven.com

Allikas: Fjällräven